طبس- حقاني – سرپرستي يزدفردا: خطبه هاي نماز جمعه اين هفته طبس، به امامت "حجت الاسلام و المسلمين مهاجريان" اقامه شد.

امام جمعه طبس با تسليت ارتحال عالم جليل القدر و نماينده ولي فقيه در استان يزد، حضرت حجت الاسلام والمسلمين صدوقي و ذكر خدمات و تلاشهاي اين امام جمعه فقيد وآرزوي علو درجات براي روح بلندمرتبه وي، ابراز اميدواري كرد كه انشاالله به زودي و با درايت مقام عظماي ولايت، امام جمعه اي نافذ و توانا براي يزد منصوب گردد.

ايشان با اشاره به اعياد شعبانيه و تبريك آن به نمازگزاران، بر بهره مندي مؤمنين در روزهاي باقيمانده ماه شعبان، از اين ماه پرخير و بركت تأكيد كرد.


"حجت الاسلام سيدابراهيم مهاجريان" گفت: ماه شعبان، ماه استغفار و ندامت از گناهان گذشته است، تا بتوانيم خود را براي حاضر شدن بر سفره ميهماني خدا در ماه مبارك رمضان آماده كنيم.


ايشان با اشاره به 21 تيرماه روز ملي عفاف و حجاب در كشور يادآور شد: مردم مسلمان ايران در اوج خفقان رژيم منحوس پهلوي، در برابر بي عفتي و كشف حجاب رضاخاني ايستادند و از ناموسشان مراقبت و محافظت نمودند و امروز هم بعد از چند دهه همچنان به بي حجاب و هنجارشكن اجازه حضور در محيط اجتماعي را نخواهند داد و با آنها به شدت برخورد خواهند كرد.


خطيب جمعه طبس افزود: آنچه كه بعنوان "جنگ نرم" مورد اشاره مقام معظم رهبري مي باشد، يكي از آن به رسوخ لايه هاي دشمن در دانشگاهها براي برداشتن حجاب از سر دخترانمان و رواج بي عفتي برمي گردد، كه مرم ما اينبار هم مثل هميشه توطئه شوم دشمنان را خنثي كردند و چون معاندان ضدانقلاب در عرصه و محيط دانشگاهي ايران براي تثبيت بي حجابي حدودأ شكست خورده اند، به تلاش گسترده اي در سطح اجتماعي دست زده اند.


حجت الاسلام مهاجريان در ادامه سفارش كرد: مراقب باشيم كه ما شيعه ايم و پيرو حضرت زهرا (س) و حضرت زينب (س) و نكند كه با اين ادعاي بزرگ در پيروي از ائمه اطهار(سلام الله عليهما) در مراسم جشن و اعياد و جشنهاي ازدواج غافل شويم و خداي ناكرده آبروي اسلام را ببريم.


ايشان افزود: اف بر مرداني كه در اوج بي غيرتي زن بي حجاب و آرايش كرده خود را به جامعه عرضه مي كنند و بايد در اين زمينه نيروهاي امنيتي و قضائي با تمام توان وارد شوند و جلوي آنها را بگيرند، كه در طرح مبارزه با بدحجابي همانطوركه بارها گفته ام، بايد از ادارات و مسئولين و خانواده هايشان آغاز كرد و به آموزش و پرورش و نهادهاي فرهنگي هم سفارش مي كنم تا در اين زمينه وارد ميدان شوند و فرهنگ سازي كنند.


ناطق نماز آدينه با يادآوري مناسبتهاي هفته آينده گفت: جوانان ما بايد تمام و كمال به حضرت علي اكبر (ع) اقتدا كنند و همواره در خط ولايت و رهبري كه سعادت ملت و كشور را تضمين مي كند، حركت نمايند.


وي خاطرنشان ساخت: در حادثه كوي دانشگاه سال 1378 و نيز فتنه سال 1388 مردم نشان دادند كه به دشمنان خارجي و عوامل مزدورشان در داخل اجازه حرمت شكني و تعرض به ولايت و انقلاب و نظام نخواهند داد وهمواره با بصيرت و آگاهي پشت سر امام و مقتداي خود حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (دامت بركاته) حركت خواهند كرد.


گفتني است: در پايان مراسم نماز جمعه، نمازگزران در حمايت از طرح مبارزه با بي حجابي و بدحجابي در جامعه، راهپيمائي كردند و با شعارهايي پيرامون محكوم نمودن بي عفتي و هنجارشكني در محيط اجتماعي، از مقامات كشور خواستند تا براي ريشه كني اين مقوله شوم با تمام قوا به ميدان بيايند.

در اين مراسم امام جمعه – فرماندار – روحانيت – مسئولين اداري و نظامي و انتظامي و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا